onsdag 18 mars 2009

Laser behandling


Då tog jag mitt beslut till slut, efter 15 års grubblande om att göra eller inte göra.
Sedan jag var 20 har jag haft linser pga närsynthet och det har väl fungerat bra i de flesta fall , men har alltid varit trött på att vakna på morgonen utan att se ordentligt innan linser, glasögon är på.Har kännt mig mer eller mindre handikappad då.
Funderingar runt laseroperation började gro ngnstans i 25 års åldern (tänk om man kunde slippa linserna helt)!? Tiden har gått tekniken har blivit beprövad och bättre så jag tog mitt "MOD"! tillfånga För det är vad det betydde för mig ,mod att låta en apparat mecka med mina ögon och överlåta det till ödet med risker och allt till att göra min syn bättre .

Och jag känner mig såååå.. lycklig att jag vågade (jag kan se och dessutom bättre nu än förr) adjö till linser o glasögon ,Välkommna mina nya ögon!

Om jag hade sett filmen nedan inna operationen så skulle jag troligtvis alldrig gjort det (tacksam för det ) :-)

Obs! är ni känsliga så titta inte.

1 kommentar:

Lotta sa...

Grattis till nya ögonen, coolt att du vågade !!!